Shit!

Nu har det hänt en himla massa!!!!! Mina kusiner, Louise och Tobias kom på besök och sov över. Men Tobias har stannat här JÄTTE länge!!!!! Det är jätte kul!!!!! Vi har börjat renovera hönshuset för att vi tröttnade på att det såg ut som det gjorde. Det kommer bilder när det är klart så jag kan ta sån "Före" och "Efter".

Vi har tagit bort taket nu men det hände en STOR olycka!!!! Jag var nära på att dö!!!! Men vi hade tur. Det var så här. Jag borstade en bjälke som var lös, sedan tryckte jag handen på den lite så den gungade till. Tobias häll på att såga av en träbit en bit ifrån och vibrationerna av det gjorde så att bjälken föll. Jag var på väg därifrån när jag kände en hård knuff i ryggen. Själv trodde jag att Emma eller Tobias Råkade gå in i mig med en träbit men när jag vände mig om såg jag den här bjälken. Och inte nog med det, den hade en massa SPIK i sig!!!!! Mamma blev lite rädd och vi gick in i soffan, jag hade ont i huvudet och i ryggen. Bjälken hade först tagit lite av mitt huvud och sedan nere på ryggen. Men hur kunde den svänga så? Jo, under bjälken i mitten fanns det en ganska liten bräda som häll upp den, för ena sidan var av och andra satt fast. När bjälken ramla så, istället för att ramla rakt ner, styrde den lilla brädan bjälken mot mig innan den brädan knäcktes i mitten. Jag hade en sån HIMLA tur som inte fick en spik rakt in i huvudet, för då hade jag dött. Tanken om vad som faktiskt kunde ha hänt skrämmer mig lite. Men jag mår bra nu, är lite stel där jag har såren (troligtvis av spikarna) men annars är det bra! Här är en bild på bjälken:



Och jag kan lugnt säga att den är tyngre än den ser ut, jag kände på den efteråt :S

Detta är mina sår:



Inte så jätte farliga men de gjorde ont!!!! Jag hade fullt med jord på såren som mamma fick rengöra åt mig, Tack mamma!!

Hahahahha Tobias hittade en jätte rolig grej när vi städade:



En gammal BH!!!!!! HAN TRODDE DET VAR EN HANDSKE!!!! Han sa så: "Kolla en handske, öhhhh det var nåt annat" HAHAHAHAHAHHAAHA det var sjukt roligt!!!!!!
På tal om saker vi hittar, vi hittade fulla gamla ölburkar och en vinflaska som vi har sparat titta:



Hahahahah tänk vad man kan hitta när man städar!!! Alltså ni kan inte fatta hur mycket där var att städa!!


Jag är JÄTTE ledsen att jag inte skriver så mycket nu men jag ska bättra mig. Därför ska jag börja med "Veckans kändis" Som går till som såhär att jag ritar om en kändis i tidningen som jag fotar sen. Då ska ni få gissa vem det är!! Om det inte går att skicka kommentarer som jag hört att det inte går, så kan ni (om ni vill) skicka på facebook eller bara gissa själv!!! Ni behöver inte informera mig om vem ni tror det är. Ok denna veckans kändis:



Kanske inte så svårt? Nästa vecka skriver jag vem det är plus en ny kändis!!!

Jag älskar er som tittar på min blogg, och fälj gärna den, även om jag inte skriver varje dag! Tyvärr så kunde jag inte lägga in filmen om teatern, för att http://www.tinypic.com inte fungerade :( Om ni vill se den ändå ska jag försöka lägga in den på facebook eller så får ni ge mig ett tips på en sida som kan ladda upp filmer!! :):)

Har nog glömt att skriva att vi har skaffat höns! Dom är hur söta som helst!! Jag ska ta bilder på var och en av dom så ni får veta vad dom heter. Det blev fem hönor och en tupp, och vi köpte dom på en marknad i.... Lördags tror jag  :S Joo för då hade jag och mina kompisar filmkväll så det var då!!!

Hoppas att ni själva mår bra och inte får bjälkar över er, för att det är inte roligt kan jag ju säga!! Ni som har mig på facebook, skriv till mig om ni vill veta mer ifall det inte går att kommentera..... Kramizz <3 <3





Kommentarer
Postat av: Johanna

Själv kan jag skriva kommentarer iallfall!!! Synd att vissa inte kan :/

2010-07-29 @ 15:59:53
URL: http://mullemustang.blogg.se/
Postat av: Steffi

Typ... Anna Bergendahl....?

2010-07-30 @ 15:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0