Höns-jägare

Vi har ju som sagt skaffat dom här hönsen, men hönshuset är INTE klart. Men hönsgården är klar och den blev verkligen jätte fiin!!! Hönsen har flyttat in där nu! Men när vi skulle flytta dom dit, så sprang tuppen ut ur buren :/ Så vi skulle ju fånga honom, men det gick inte! Men efter en stund när Emms skulle försöka ta den sista "kycklingen" så gick inte det heller. Alla andra va i lådan som vi skulle transportera dom i. När Emms hade stängt så tänkte hon inte på att låsa, så den sista kycklingen sprang ut. Jippi, nu var det TVÅ djur vi skulle fånga. De sprang i till getterna och ut igen hela tiden så Tobias gick in till getterna för att inte dom skulle det. Men Emms vågade inte fånga tuppen, för att han är stor, så Tobias och hon bytade plats. Snart fick vi tag på den grå kycklingen och lade ner den i lådan. Tuppen var kvar! Vi väntade så han skulle få picka runt lite, men vi tog oss närmare och närmare honom hela tiden. Till slut när han stod med rumpan uppe i vädret och han inte såg bakåt, tog jag honom!!!!!! Han började flaxa med sina vingar och jag bara: "Tobias ta honom!!!" Tobias var snabb och tog honom så han inte kunde flaxa mera. Jag tog sedan lådan med alla hönor, och gick mot hönsgården. Tobias höll kvar tuppen med sina händer och gick efter. Jag släppte först ut alla hönor och efter det så släppte han tuppen. Först verkade alla lite skeptiska men sedan var de överluckliga att ha så stor plats!!!

Alla foton på hönorna vad dom heter, förändringen på hönsgård och hönshus kommer snart, just nu måste jag jobba. Vi håller på med isolering på väggar och sedan blir det taket.

Ses Kramizzzz <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0